حفاظ شاخ گوزنی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ایمن ترین حفاظ های روی دیوار شاخ گوزنی بوده که عمری به اندازه ساختمان شما داشته و از امنیت جان و مال شما به خوبی مراقبت می کند. این نوع حفاظ با ابزار و دانش خاصی ساخته می شود که در این مقاله به معرفی شاخ گوزنی و کاربرد آن در ایمن سازی ساختمان ها می پردازیم.

حفاظ شاخ گوزنی چیست و چه کاربردی دارد؟
تاریخچه حصارکشی

از زمان انسان های اولیه ، حصارکشی اطراف محل زندگی برای حفاظت در برابر مهاجمان و حیوانات ، روشی شناخته شده بود. در آن زمان ، این حصارها به صورت الوارهای چوبی در زمین فرو می ‌شدند و الوارهای نوک تیزی در قسمت بیرونی قرار می‌ گرفتند. با گذر زمان و ظهور زندگی مدرن و شهرنشینی ، این روش ‌های سنتی به کنار رفته و دیوارکشی دور ساختمان به عنوان گزینه اول برای حفاظت از محیط داخلی ملک در برابر عوامل خارجی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
همانطور که می دانید ، دیوارها به تنهایی برای تأمین امنیت ساختمان کافی نیستند و سارقان به راحتی می ‌توانند از روی دیوارها عبور کرده و به حریم خصوصی شما نفوذ کنند. به همین دلیل ، حفاظ روی دیوار به عنوان مکملی برای دیوارهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. حفاظ ، به عنوان یک راهکار موثر و مقرون به صرفه برای حفاظت از ساختمان ، از جمله انتخاب ‌های مناسب در بسیاری از موارد است. با این حال ، باید توجه داشت که نصب حفاظ باید به صورت صحیح و با استفاده از مواد با کیفیت انجام شود تا بتواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

حفاظ شاخ گوزنی چیست؟

شاخ گوزنی با الهام از چیدمان شاخ ‌های گوزن و راهکارهای دفاعی طبیعت طراحی و ساخته شده است. این حفاظ با استفاده از تراکمی از میله ‌های برنده و نوک تیز فلزی که به صورت نامنظم به هم متصل شده ‌اند ، با ایجاد حجم مناسب روی دیوار و با ارتفاع مناسب ، مانع عبور افراد شده و امنیت ساختمان را تامین می‌ کند. همچنین ، با توجه به نیاز بازار و توان مالی مختلف ، انواع مختلفی از شاخ گوزنی طراحی و ساخته شده ‌اند که هر کدام از آنها می ‌توانند به عنوان یک گزینه مناسب برای انتخاب در نظر گرفته شوند.

چرا از حفاظ شاخ گوزنی استفاده کنیم؟

شاخ گوزنی یکی از انواع حفاظ ‌های موثر در حفاظت از ساختمان‌ ها و حریم خصوصی است. با نصب شاخ گوزنی بر روی دیوارهای ساختمان ، می ‌توان به سادگی از بیرون دیده نشد و باعث کاهش امکان سرقت ساختمان برای سارقان گردید. همچنین ، به دلیل طبیعی بودن و شبیه به درختان ، در فضای سبز و طبیعی به خوبی ترکیب شده و جلوه زیبایی به ساختمان می‌ بخشد.
با نصب حفاظ شاخ گوزنی ، احتمال نفوذ سارقان به داخل حیاط و حریم خصوصی ساختمان کاهش می ‌یابد و از این طریق امنیت ساختمان بهبود پیدا می‌ کند. همچنین ، شاخ گوزنی به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و نیاز به تعمیر و نگهداری کم ، به عنوان یک راهکار پایدار و مقرون به صرفه در حفاظت از ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
شاخ گوزنی به عنوان یک نوع حفاظ جدید و موثر در حفاظت از امنیت ساختمان‌ ها طراحی شده است. با توجه به نواقص حفاظ‌ های قدیمی و مشکلات امنیتی آن‌ها ، مدل شاخ گوزنی با طراحی ‌های جدید و تکنولوژی‌ های پیشرفته ، به عنوان یک راه حل موثر در حفاظت از ساختمان‌ ها و حریم خصوصی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
شاخ گوزنی با داشتن ساختاری شبیه به شاخه‌های درختان ، با نمای ساختمان به خوبی ترکیب می‌ شود و جذابیت ظاهری ساختمان را کاهش نمی‌ دهد. همچنین ، با داشتن ساختاری چندلایه ، از مزایایی مانند مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی ، قابلیت نصب در ارتفاعات بالا و کاهش احتمال نفوذ سارقان به داخل ساختمان برخوردار است.
به علاوه ، شاخ گوزنی با داشتن ساختاری بسیار خاص ، از مزایایی مانند دشوار بودن برای سارقان برای عبور از روی آن و همچنین قابلیت اطمینان در برابر قطع و شکستن ، برخوردار است. در نتیجه ، شاخ گوزنی به عنوان یک راه حل جدید و موثر در حفاظت از ساختمان‌ ها و حریم خصوصی، توسط کارشناسان صنعت ساخت و ساز توصیه می ‌شود.
در یک جمع بندی درباره دلیل انتخاب شاخ گوزنی باید گفت که این حفاظ از میله‌ های فلزی با لبه ‌های برنده و تیز ساخته شده که علاوه بر زیبایی ، امکان بالا بردن ریسک عبور سارقان را نیز فراهم می‌ کند. همچنین به دلیل حجم و تراکم میله ‌های فلزی ، بسیار نفوذ ناپذیر بوده و با پوشش عرض روی دیوار ، سارقان از بالارفتن از دیوار منع می شوند.
استفاده از فلز در ساخت حفاظ ، باعث مقاومت بالایی در برابر ضربه ، خراش و خوردگی می ‌شود. نصب شاخ گوزنی نیز بسیار ساده و آسان بوده و روی انواع دیوارها نصب می‌ گردد. همچنین قیمت شاخ گوزنی ، نسبت به سایر حفاظ‌ ها بسیار مناسب است و مدل‌ های گوناگونی برای هماهنگی با نمای ساختمان وجود دارد.

تفاوت های حفاظ شاخ گوزنی با حفاظ آبشاری(میله ای-نیزه ای)

تفاوت اصلی بین شاخ گوزنی و حفاظ آبشاری (میله ‌ای – نیزه‌ای) در بازدارندگی و پوشش عرضی حفاظ روی دیوار است.
بازدارندگی- شاخ گوزنی با تراکمی از میله‌ های برنده و نوک تیز فلزی که به صورت نامنظم به هم متصل شده ‌اند ، با ایجاد حجم مناسب روی دیوار و با ارتفاع مناسب ، مانع عبور افراد می ‌شود و بازدارندگی بیشتری نسبت به حفاظ آبشاری دارد. در حفاظ آبشاری ، سارقان به راحتی می‌ توانند روی دیوار صعود کرده و شانس خود را برای عبور از آن امتحان نمایند.
پوشش کامل حفاظ روی دیوار- شاخ گوزنی با پوشش عرضی روی دیوار ، مانع از بالا رفتن و ایستادن سارق روی دیوار می‌ شود. در حالی که در حفاظ آبشاری ، هیچ پوشش عرضی روی دیوار وجود ندارد و میله ‌های آن به سارق در بالا رفتن از دیوار کمک می‌ کنند.
با توجه به این تفاوت ‌ها ، شاخ گوزنی به عنوان یک راه حل بازدارنده و امنیتی برای ساختمان ‌ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

آیا حفاظ شاخ گوزنی در برابر باران و آب و هوای سرد مقاوم است؟

به طور معمول ، شاخ گوزنی از جنس فلز ساخته شده و به طور کلی در برابر باران و آب و هوای سرد مقاوم است. با این حال ، می‌ تواند بسته به جنس و نوع فلزی که استفاده شده و نحوه نصب و نگهداری ، از مقاومت های متفاوتی برخوردار باشد.
در صورتی که شاخ گوزنی از فلزات با پوشش ضد زنگ ساخته شده باشد ، در برابر رطوبت و باران مقاومت نسبتاً خوبی خواهد داشت. همچنین ، اگر نصب و نگهداری صحیح انجام شود و شاخ گوزنی در معرض آب و هوای سرد و رطوبت طولانی مدت قرار نگیرد ، مقاومت خوبی در برابر آب و هوای سرد می تواند داشته باشد.
به هر حال ، بهتر است قبل از نصب شاخ گوزنی ، از تولیدکننده یا فروشنده در مورد مقاومت آن در برابر باران و آب و هوای سرد استعلام گرفته شود و با رعایت نکات نصب و نگهداری ، آن را بهینه کرد.

نکات لازم برای نصب و نگهداری حفاظ شاخ گوزنی

برای نصب و نگهداری شاخ گوزنی بهتر است به نکات زیر توجه کنید ؛
نصب صحیح- برای ایجاد بازدارندگی و امنیت مناسب ، شاخ گوزنی باید به صورت صحیح و درست نصب شود. برای این منظور ، بهتر است نصب آن را به کارشناسان ماهر بسپارید.
استفاده از جنس مناسب- در انتخاب شاخ گوزنی ، بهتر است از جنس مناسب استفاده گردد. معمولاً شاخ گوزنی از فلزاتی مانند فولاد ، آلومینیوم و یا آهن ساخته می ‌شوند که بهتر است از جنس با کیفیت و با پوشش ضد زنگ استفاده کرد.
نگهداری- برای حفظ قدرت بازدارندگی و استحکام شاخ گوزنی ، تمیز کردن و نگهداری منظم آن بسیار مهم است. در صورت استفاده از مواد شوینده قوی ، قبل از استفاده آنها را بر روی یک قسمت کوچکی از حفاظ تست کنید.
جلوگیری از تراکم بیش از حد- بهتر است تراکم میله ‌ها و شاخه ‌های شاخ گوزنی را زیاد نکنید ؛ زیرا ممکن است باعث کاهش نفوذ نور و هوا شود.
تعویض قطعات خراب- در صورتی که قطعات شاخ گوزنی خراب شده باشند ، آنها را تعویض کنید. بهتر است قطعات بایگانی برای تعویض فوری در دسترس باشد.
رعایت اصول ایمنی- در هنگام نصب و نگهداری شاخ گوزنی ، به اصول ایمنی توجه کرده و از لوازم و ابزارهای مناسب استفاده نمایید. همچنین ، در صورت نیاز ، تجهیزات ایمنی مانند کلاه و دستکش‌ های کار را فراموش نکنید.

استحکام و زیبایی

شاخ گوزنی علاوه بر استحکام دارای طرح های بسیار زیبا و شکیل بوده که به راحتی با رنگ های متنوع با نمای ساختمان شما هماهنگ می گردد.

رنگ شاخ گوزنی

رنگ شاخ گوزنی ، به دو دسته رنگ مایع و رنگ کوره ای تقسیم می ‌شود. روش سنتی برای رنگ آمیزی شاخ گوزنی ، استفاده از رنگ مایع است. در این روش ، حفاظ را داخل وان پر از رنگ مایع ، غوطه ور کرده و سپس خشک می ‌کنند. این روش ساده ‌تر و با هزینه کمتری نسبت به رنگ کوره‌ای است. با این حال ، رنگ مایع مقاومت کمتری در برابر سرما و گرما و ضربه نسبت به رنگ کوره ‌ای دارد.
رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک ، بهترین روش برای رنگ آمیزی شاخ گوزنی است. در این روش ، از رنگ ‌های پودری الکترواستاتیک استفاده شده که با دقت روی تمام سطح شاخ گوزنی پاشیده می ‌شود. سپس حفاظ را داخل کوره رنگ در دمای معینی قرار می ‌دهند تا رنگ پودری به اصطلاح پخته شود و روی سطح فلز بچسبد. این روش ، به دلیل ماندگاری و مقاومت بالاتر نسبت به رنگ های مایع ، امروزه بسیار محبوب است.

اندازه و ارتفاع شاخ گوزنی

اندازه و ارتفاع شاخ گوزنی می ‌تواند در محدوده 50 تا 200 سانتی ‌متر باشد ؛ اما برای ساخت شاخ گوزنی در روی دیوار باید به عوامل مختلفی مانند امنیت منطقه ، ارتفاع دیوار و دیوارهای همسایه توجه کرد. با این حال ، استفاده از حفاظ با ارتفاع 90 تا 120 سانتی ‌متر مناسب است. در این محدوده ارتفاع ، حفاظ به عنوان یک محافظ موثر در نظر گرفته می‌ شود و مورد تایید پلیس و کارشناسان امنیتی قرار می ‌گیرد. در برخی موارد ممکن است نیاز باشد که در برخی گوشه‌ها و زوایا از حفاظ با ارتفاع بلندتر استفاده شود ؛ اما این نیاز در پروژه‌ هایی با شرایط خاص وجود دارد.

جوش شاخ گوزنی

جوش شاخ گوزنی به دو روش جوشکاری الکترود و جوش تحت گاز CO2 انجام می‌ شود. هر کدام از این روش‌ ها دارای ویژگی ‌ها و مزایا و معایب خود هستند.
جوشکاری الکترود دارای معایبی است که می ‌تواند در برخی موارد باعث کاهش کیفیت جوش شده و همچنین کاهش عمر مفید شاخ گوزنی شود. نقطه ضعف این روش جوشکاری ، به وجود آمدن گل جوش است که باعث کاهش مقاومت و پایداری جوش شده می گردد. همچنین ، در صورت عدم مهارت کافی جوشکار و عدم استفاده از نیروی مناسب در حین اتصال الکترود ، جوش ضعیف و قابل شکست شکل می ‌گیرد.
جوشکاری تحت گاز CO2 دارای مزایا و ویژگی‌ هایی است که در مقایسه با معایب جوشکاری الکترود ، توصیه می ‌شود. از جمله این مزایا ، جلوگیری از نفوذ هوا به نقطه جوش و ایجاد خلا و کرم خوردگی جوش است که باعث ایجاد جوش کامل‌تر و محکم ‌تر می ‌گردد. همچنین ، با استفاده از جوش تحت گاز CO2 ، امکان اتصال آلیاژ چدن به فلز وجود دارد که با جوش الکترود این کار امکان پذیر نیست. به همین دلیل ، جوش تحت گاز CO2 به عنوان یک روش جوشکاری پیشرفته توصیه می ‌شود.

قیمت شاخ گوزنی

قیمت شاخ گوزنی به عوامل مختلفی مانند مدل ، ارتفاع ، عرض ، جنس ، ضخامت ، تعداد و نوع میله‌ ها ، پوشش و گالوانیزه بودن آن ، تراکم میله‌ ها و شاخه ‌ها و همچنین شرکت تولید کننده و فروشنده بستگی دارد. همچنین ، هزینه نصب و نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود.
در بازار ، قیمت شاخ گوزنی برای هر متر مربع متغیر است. برای اطلاع از قیمت‌ های دقیق و مقایسه آنها ، با مشاوران مجرب ما تماس گرفته و پیشنهادات و قیمت‌ های مناسب را دریافت کنید.
با توجه به اینکه شاخ گوزنی نسبت به برخی از حفاظ ‌های دیگر قیمت مناسب تری دارد ، با مقایسه قیمت ‌ها و انتخاب گزینه ‌ای با کیفیت مناسب و مطابق با بودجه خود ، بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

فهرست
تماس تلفنی پیام واتساپ